Market investigation on the possible trends and the probable consequences for the strategic planning of marketing in the first decade of the new millenium

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José Ramón Sánchez Guzmán

Abstract

This paper shows the results of a prospective research over the tendencies that can influence upon the marketing proposals and actions throughout the first decade of the millennium, which tarns out to be especially important, in order for those in charge of the enterprise’s commercial action to carry out a strategic planning of their medium term activities. In this paper, the detected possible tendencies, along with the most probable consequences derived from them; are expounded in subject areas, in order to help those who wish to anticipate to what pre-visibly may occur in their field of activity


How to Cite
Sánchez Guzmán, J. R. (2015). Market investigation on the possible trends and the probable consequences for the strategic planning of marketing in the first decade of the new millenium. Anagramas Rumbos Y Sentidos De La Comunicación, 2(3), 135–150. Retrieved from https://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1245

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Author Biography

José Ramón Sánchez Guzmán, Universidad Complutense de Madrid

Doctor en Economía. Doctor en Ciencias de la Comunicación. Técnico Publicitario. Catedrático de Universidad Complutense de Madrid. Entre sus libros se destacan 'Teoría de la Publicidad', 'Marketing', 'Manual Marketing/Comunicación', 'Breve Historia de la Publicidad' y 'Fidelización: el cliente satisfecho'. Vicepresidente de la Comunidad Iberoamericana de la Comunicación. Asesor de Comunicaciones de la UNESCO y Miembro de la Asociación Europea de Marketing Financiero, de la Association pour le developpement de tecniches de Marketing (ADETEM) y de la Asociación Internacional de Estudios sobre Información. Columnista. Fundador y Miembro del Consejo de Redacción de la Revista Marketing Actualidad (actgualmente IPMARK) y vocal del Consejo de Publitecnia, Revista del Instituto Nacional de Publicidad. Director de la Revista Papeles de Comunicación