Of mass culture to culture media analysis Media from communication

  • María Elena Giraldo Ramírez Universidad Pontificia Bolivariana, UPB
Keywords: Media Communication; Mass culture; mediation; media culture

Abstract

This paper pretends to show the transition of the mass culture concept to the mediate culture concept. In that process playes a very important the mass media and the infor­mation and communication technology that moves the person of the communication, who is seen as an abstract and an amorphous person at the mass culture, to a person that produces sense from the consumption like a potential Emerec (émetteur-récepteur): sender-receiver. The development of this concepts will be done through the critical reconstruction of the history development of the analysis of the media and the infor­mation and communication technology. This writing is done from the Communication, thinking it as its fundamental epistemology competence.

Downloads

Download data is not yet available.
  • Author Biography

    María Elena Giraldo Ramírez, Universidad Pontificia Bolivariana, UPB
    Comunicadora social-Periodista de la Universidad Pontificia Bolivariana. Especialista en Comunicación Audiovisual para la Formación, Univesidad Pompeu i Fabra, Barcelona-España. Magíster en Comunicacion audiovisual, Universidad Autónoma de Barcelona, España. Opción doctoral en Comunicación Audiovisual (con énfasis en tecnologías de la Comunicación y la Información), Universidad Autónoma de Barcelona, España. 1998-2004. (Tesis Doctoral: Marco de referencia teórico-práctico para la construcción de nuevos ambientes de aprendizaje, a través de la identificación y caracterización de la relación Tecnología, Comunicación y Educación.)
How to Cite
Giraldo Ramírez, M. (11). Of mass culture to culture media analysis Media from communication. ANAGRAMAS RUMBOS Y SENTIDOS DE LA COMUNICACIóN, 3(5), 91-114. Retrieved from https://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1264
Section
Articles