Of mass culture to culture media analysis Media from communication

Main Article Content

María Elena Giraldo Ramírez

Abstract

This paper pretends to show the transition of the mass culture concept to the mediate culture concept. In that process playes a very important the mass media and the infor­mation and communication technology that moves the person of the communication, who is seen as an abstract and an amorphous person at the mass culture, to a person that produces sense from the consumption like a potential Emerec (émetteur-récepteur): sender-receiver. The development of this concepts will be done through the critical reconstruction of the history development of the analysis of the media and the infor­mation and communication technology. This writing is done from the Communication, thinking it as its fundamental epistemology competence.


How to Cite
Giraldo Ramírez, M. E. (2015). Of mass culture to culture media analysis Media from communication. Anagramas Rumbos Y Sentidos De La Comunicación, 3(5), 91–114. Retrieved from https://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1264

Article Details

Author Biography

María Elena Giraldo Ramírez, Universidad Pontificia Bolivariana, UPB

Comunicadora social-Periodista de la Universidad Pontificia Bolivariana. Especialista en Comunicación Audiovisual para la Formación, Univesidad Pompeu i Fabra, Barcelona-España. Magíster en Comunicacion audiovisual, Universidad Autónoma de Barcelona, España. Opción doctoral en Comunicación Audiovisual (con énfasis en tecnologías de la Comunicación y la Información), Universidad Autónoma de Barcelona, España. 1998-2004. (Tesis Doctoral: Marco de referencia teórico-práctico para la construcción de nuevos ambientes de aprendizaje, a través de la identificación y caracterización de la relación Tecnología, Comunicación y Educación.)