Reading means. Audience ignored the power of hearings

  • Daniel Fernando López Jiménez Universidad de La Sabana
Keywords: Consumption, Media, Education, Audiences, Youngsters, Bogotá

Abstract

In this article, presented as the final report of the research “Juvenile Audiences’ Education: a pedagogical proposal before media consumption habits,” there is a phenomenological analysis of social communication media consumptions such as: television, radio, press, and Internet. In this analysis, we call the attention about the need for educating audiences as a reply to the needs of juvenile population’s criterion formation, where despite the evidenced critical sense there has been established factors which participate in the full execution of freedom.

  • Author Biography

    Daniel Fernando López Jiménez, Universidad de La Sabana
    Candidato al Doctorado sobre Sociedad de la información y Sociedad del conocimiento en la Universidad Oberta de Cataluña. Máster en Sociedad de la Información y Sociedad del conocimiento de la misma Universidad. Máster en Evaluación de impacto ambiental del Instituto Superior de Investigaciones Ecológicas de Málaga, España. Comunicador Social y Periodista de la Univesida de La Sabana. Actualmente es el Director de Investigaciones y Postgrados de la Facultad de Comunicación Social y Periodismo dela Universid de La Sabana y Director Académico del Postgrado en Gerencia de la Comunicación Organizacional. Es investigador del Observatorio de medios y profesor en el Área de Comunicación Pública. Director del Centro de Investigaciones de la Comunicación y las Relaciones Públicas de Colombia CECOR-Bogotá.
Published
2014-12-19
How to Cite
López Jiménez, D. F. (2014). Reading means. Audience ignored the power of hearings. Anagramas Rumbos Y Sentidos De La Comunicación, 4(7), 51-80. Retrieved from https://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1110

Downloads

Download data is not yet available.
Section
Articles