Challenges in the transformation of a face-to-face dance course into a MOOC course.

Desafíos en la transformación de un curso de danza presencial en un curso MOOC.

  • Angela Rocio Chantre Astaiza Universidad del Cauca
  • Claudia Patricia Burbano Astaiza Universidad del Cauca
  • Mario Fernando Solarte Sarasty Universidad del Cauca
Keywords: Cultural Heritage, Folkloric Dance, MOOCS, Massive Online Course.

Abstract

This article presents the experience in the design of the course "Folkloric dance as cultural heritage" to be offered under the modality "massive online course". It shows the main challenges faced in the exercise of the integration of two face-to-face courses, one practical and one theoretical, and its process of transformation into a MOOC. The course was designed for two academic credits with six hours of dedication per week and is offered to the community of the University of Cauca as an elective subject of the component of Integral Social and Human Formation FISH, through a space in the MOOC Open edX platform. This integration process of the face-to-face courses and their transformation into a MOOC brought with it several challenges related to the adjustment of contents, academic activities and the evaluation. This article presents how these challenges were faced in this experience.

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  • Author Biographies

    Angela Rocio Chantre Astaiza, Universidad del Cauca

    Doctora en Economía de la Empresa 

    Profesora Asociada de la Universidad del Cauca, Adscrita al Departamento de Ciencias del Turismo.

    Experta en temas de Gestión Cultural, Marketing Cultural, Patrimonio Cultura e Innovaciones Educativas. 

    Claudia Patricia Burbano Astaiza, Universidad del Cauca

    Magíster (c)  Maestria en Educación con énfasis Investigativa

    Docente Ocasional Tiempo Completo Departamento de Educación Física Recreación y Deportes- Programa Actividad Física Formativa Regionalización

    Con amplia trayectoria en el rescate de la identidad cultural por medio de las danzas folclóricas del Departamento del Cauca, pionera en la creación de semilleros de danza folclórica en las sedes de regionalización de la Universidad del Cauca. Ponente en eventos nacionales e internacionales.

    Mario Fernando Solarte Sarasty, Universidad del Cauca
    Doctor en Ingeniería Telemática y Profesor titular de planta de la Universidad del Cauca. Experto en procesos formativos mediados por tecnologías de Internet y Cursos en línea en ambientes de masividad.
Published
2020-07-14
How to Cite
Chantre Astaiza, A. R., Burbano Astaiza, C. P., & Solarte Sarasty, M. F. (2020). Challenges in the transformation of a face-to-face dance course into a MOOC course . Revista Ingenierías Universidad De Medellín, 20(38). Retrieved from https://revistas.udem.edu.co/index.php/ingenierias/article/view/2952

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