RURAL B-LEARNING CONTEXTS TO SUPPORT THE AREA PHYSICS - A PERFORMANCE OF ACADEMICS ANALYSIS
Abstract
In this work, the academic performance of a tenth-grade physics course of higth school is analyzed over three consecutive years, a b-Learning educational context is configured in a rural area based on by a framework that integrates Open Educational Resources to an LMS . The performance of students who used b-learning is compared to other groups that received the same classes in a traditional way.
-
References
Boneu, J. (2007) .Plataformas de e-learning para el soporte de contenidos educativos abiertos. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento (RUSC).
Cabero. (2006). Bases pedagógicas del e-learning. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento RUSC, Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, Vol. 3, no. 1.
DotLRN. (2005). About DotLRN - Learn, Research, Network. Retrieved from http://dotlrn.org/about/
DotLRN. (2010). About-Openacs.Retrieved from http://dotlrn.org/about/openacs/
González, J., (2006). B-Learning utilizando software libre, una alternativa viable en Educación Superior. Revista Complutense de Educación Vol. 17 Núm. 1 121-133, ISSN 1130-2496
L. Martin, D. Martinez, O. Revilla, M. Aguilar, J. O. C. Santos, and J. Boticario, (2008). Usability in e-Learning Platforms: heuristics comparison between Moodle, Sakai and dotLRN. In The 7th Europian Conference on e-Learning,” Agia Napa, Cyprus, February.
Martin, S. (2007). Interoperability between the new open e-learning platforms: an intelligent answering machine, Universidad Nacional De Educación A Distancia, España.
San Cristobal, E. (2010) Metodología, Estructura Y Desarrollo De Interfaces Intermedias Para La Conexión De Laboratorios Remotos Y Virtuales A Plataformas Educativas. Tesis Doctoral, Universidad Nacional De Educación A Distancia, España.
Santos, O. Boticario, J., Raffene, G., and Pastor, R.(2007) .Why using dotLRN?, UNED use cases. In Proceedings of the FLOSS (Free/Libre/Open Source Systems) International Conference, pp. 195-212.
Sotelo, F., & Solarte, M. (2014). Marco de Referencia para la Integración de Recursos Web como Servicios de E-Learning en .LRN. Universidad del Cauca, Popayán, Tesis de Maestría en Ingeniería Telemática.
Sotelo, F., and Solarte, M. (2014). Incorporación de recursos web como servicios de e-learning al sistema de gestión de aprendizaje .LRN: una revisión. Revista Tecnura de la Univerisdad Distrital José Francisco Jose de Caldas, Vol. 18, No. 39, pp. 165-180.
Sotelo, F., Ordóñez, A. (2016) ”Marco de referencia para la integración de recursos Web en dotLRN: Caso de estudio electrónica básica". 11CCC - 11 Congreso Colombiano de Computación, Popayán – Colombia.
Sotelo, F., Ordóñez, A.(2016) Application Of Framework Of Reference For Integration Of Web Resources DotLRN In The Course Of Physics - Tematica Waves, MCCSIS2016" - 10th International Conference on e-Learning, Madeira, Portugal
Sotelo, F., Ordóñez, A. (2015). Aplicación del marco de referencia para la integración de recursos web en DotLRN en la asignatura de Física - Temática electricidad. TISE 2015 - XX Congreso Internacional de Informática Educativa, Santiago de Chile – Chile.
Sotelo, F., Ordóñez, A. (2015). Evaluation of the reference framework for integration of web resources in DotLRN. 10CCC - 10 Congreso Colombiano de Computación, Bogotá – Colombia.
Sotelo, F., Ordóñez, A., & Solarte, M. F. (2015). Marco de referencia para la integración de recursos Web como servicios de e-learning en .LRN. Revista Tecnura, 19(46), 79-91. doi:10.14483/udistrital.jour.tecnura.2015.4.a06
tWSDL Project. (2010) Tcl WSDL Client/Server. Retrieved from http://code.google.com/p/twsdl/
tWSDL Project. (2010). Tcl WSDL Client/Server. Retrieved from http://code.google.com/p/twsdl/
twsdl, (2010). “Tcl WSDL Client/Server”. [on-line]. Available: http://code.google.com/p/twsdl/
W3C. (1999). Web Characterization Terminology & Definitions Sheet. Retrieved from http://www.w3.org/1999/05/WCA-terms/#Resource.
Downloads
Copyright (c) 2020 Revista Ingenierías Universidad de Medellín

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The total or partial reproduction of the contents of the journal for educational, research, or academic purposes is authorized as long as the source is cited. For reproduction for other purposes, express authorization from the Sello Editorial Universidad de Medellín is required.