MARKETING OF EMOTIONS The way to achieve fidelity Customer

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Hernán Darío Cadavid Gómez

Abstract

This article analyzes those elements that conform marketing; and it
emphasizes the needs for involving –on the long run–, the emotional
marketing and fidelity towards clients as a basic pillar and as a
condition to understand and assist the markets in a competitive and
opportune way. Then it proposes a definition formulated by the
American Marketing Association (AMA), upon which the arguments
of the latter part of this article is based.


How to Cite
Cadavid Gómez, H. D. (2004). MARKETING OF EMOTIONS The way to achieve fidelity Customer. Semestre Económico, 7(13), 204–211. Retrieved from https://revistas.udem.edu.co/index.php/economico/article/view/1143

Article Details

Author Biography

Hernán Darío Cadavid Gómez, Universidad de Medellín

Comunicador Social – periodista, Administrador, con especializaciones en Alta Gerencia (UdeM), Management (ESEADE – EMADE, BsAs-Arg), Negociación (URI, Usa),Máster en Relaciones Internacionales de la URJC de España, aspirante al título de Doctorado en Relaciones Internacionales de la URJC de España. Cursos internacionales como: 1) GLOBAL SALES ESTRATEGIES FOR AMBITIOUS COLOMBIA ENTREPRENEURS byKeneth P. Morse (Seminario de Administración de Ventas de alto valor). Del MIT - Massachusetts Institute of Technology y EAFIT. 2) ENTREPRENEURSHIP ADVISORYSILICON VALLEY IMMERSION PROGRAM, de la Universidad de San Francisco – USF (USA). 3) ESCUELA DE GERENCIA SOCIAL del INSTITUTO TECNOLÓGICO DE MONTERREY, México. 4) GESTION DE LA SOSTENIBILIDAD CORPORATIVA CON BASE EN ESTANDARES INTERNACIONALES de la UNIVERSIDAD CATOLICA DE VALPAISO – CHILE. 5) SISTEMA DE GESTION DE LA SOSTENIBILIDAD CORPORATIVA, PRINCIPIOS Y MATERIAS FUNDAMENTALES DE LA RSE, ICONTEC NTC - ISO 26000. 6) AUDITOR INTERNACIONAL GLOBAL REPORTING INICIATIVE - GRI, UNIVERSIDAD CATOLICA DE VALPARAISO – CHILE, 2013. 6) BUSSINES EXCELENCE OF WALT DISNEY INSTITUTE.