Keywords:
Copyright and Licensing:
Copyright (c) 2015 Semestre Económico
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Articles
-
Published: June 30, 2015
Abstract
The education is a weight variable for to define the index of human progress of a country, however, is one of the aspects mat observe more the problem of the inequalities.
The last report about human increase of the United Nations Organization, attentive to the international comunity about the reach of the inequality in the education, if the effects of the globalization phenomenon don't manage on the criterions of equity, racionality and sustainily.
References
BODNAR, Yolanda. Cultura, interculturalidad y relaciones de poder en la educación colombiana. Santafé de Bogotá: Editorial Colombiana, 1995.
SHIVA, Vandana. Abrazar la vida. Mujer, ecología y supervivencia. Uruguay: Instituto del Tercer Mundo, 1988, p. 23-61.
VARGAS, Rosa M. Enfoque sobre desarrollo humano. Quito: Universidad Católica del Ecuador, 1997. 19 p.
NACIONES UNIDAS. Informe sobre Desarrollo Humano 1996. El crecimiento como un medio para lograr el desarrollo humano. Madrid: Mundi-Prensa Libros. 1996, p. 48-75.
PROGRAMA DE LAS NACIONES UNIDAS PARA EL DESARROLLO -PNUD. La dimensión política del desarrollo humano. Capítulos I-II-III. P. 13-41.
COMISIÓN INTERNACIONAL SOBRE LA EDUCACIÓN PARA EL SIGLO XXI. Informe a La UNESCO. La educación encierra en tesoro. Madrid: Grupo Santillana de Ediciones, 1966. 318 p.
EL COLOMBIANO. Naciones Unidas reveló el índice de desarrollo humano Mundial: son 1. 200 millones los más pobres del mundo. En: El Colombiano, Medellín. (30, Junio, 2000), p 3A.
EL COLOMBIANO. Editorial: Radiografía de la desigualdad. En: El Colombiano, Medellín. (2, Julio, 2000), p 5A.
EL COLOMBIANO. Editorial: La globalización humanizable. En: El Colombiano, Medellín. (10, Septiembre, 2000), p 5A.
SHIVA, Vandana. Abrazar la vida. Mujer, ecología y supervivencia. Uruguay: Instituto del Tercer Mundo, 1988, p. 23-61.
VARGAS, Rosa M. Enfoque sobre desarrollo humano. Quito: Universidad Católica del Ecuador, 1997. 19 p.
NACIONES UNIDAS. Informe sobre Desarrollo Humano 1996. El crecimiento como un medio para lograr el desarrollo humano. Madrid: Mundi-Prensa Libros. 1996, p. 48-75.
PROGRAMA DE LAS NACIONES UNIDAS PARA EL DESARROLLO -PNUD. La dimensión política del desarrollo humano. Capítulos I-II-III. P. 13-41.
COMISIÓN INTERNACIONAL SOBRE LA EDUCACIÓN PARA EL SIGLO XXI. Informe a La UNESCO. La educación encierra en tesoro. Madrid: Grupo Santillana de Ediciones, 1966. 318 p.
EL COLOMBIANO. Naciones Unidas reveló el índice de desarrollo humano Mundial: son 1. 200 millones los más pobres del mundo. En: El Colombiano, Medellín. (30, Junio, 2000), p 3A.
EL COLOMBIANO. Editorial: Radiografía de la desigualdad. En: El Colombiano, Medellín. (2, Julio, 2000), p 5A.
EL COLOMBIANO. Editorial: La globalización humanizable. En: El Colombiano, Medellín. (10, Septiembre, 2000), p 5A.
How to Cite
Alvarez Jiménez, R. A. (2015). Education and progress a approach. Semestre Económico, 4(8). Retrieved from https://revistas.udem.edu.co/index.php/economico/article/view/1397
Downloads
Download data is not yet available.