STREET SELLERS MARKETING STRATEGIES

Main Article Content

Juan Miguel Saldarriaga Díaz
Claudia Vélez Zapata
Gabriel Betancur Ramírez

Abstract

The main objective of this article is to identify marketing strategies used by street sellers in the city of Medellin. In order to reach this objective a structured observation was required for exchange practices,
their relation with the popular economy and the difference between micro business and informality. The main finding of this research was that the intuitive thinking of the street sellers opens space to marketing
practices. And even though this entrepreneurs don´t count with academic education, their intuition allows them to develop actions that become a marketing process


How to Cite
Saldarriaga Díaz, J. M., Vélez Zapata, C., & Betancur Ramírez, G. (2016). STREET SELLERS MARKETING STRATEGIES. Semestre Económico, 19(39), 155–172. https://doi.org/10.22395/seec.v19n39a7

Article Details

Author Biographies

Juan Miguel Saldarriaga Díaz, Universidad Pontificia Bolivariana, UPB

Publicista, Universidad Pontificia Bolivariana, Medellín, Colombia. Especialista en Gerencia de Mercadeo, Universidad Pontificia Bolivariana, Medellín, Colombia. Asistente del grupo de investigación Estudios Empresariales
(GEE), Escuela de Ciencias Estratégicas, Universidad Pontificia Bolivariana, Medellín, Colombia. Profesional de
Alianzas y Patrocinios de Mercadeo y promoción Universitaria en la Universidad Pontificia Bolivariana, Medellín, Colombia. Circular 1era # 70 -01. Tel.: (+574) 4488388.

Claudia Vélez Zapata, Universidad Pontificia Bolivariana, UPB

Profesional en alta gerencia de mercadeo, Escuela Colombiana de Mercadotecnia, Medellín, Colombia. Magíster
en Administración, Universidad EAFIT, Medellín, Colombia. Doctora en Administración, Universidad San Pablo
CEU, Madrid, España. Profesora Titular de la Facultad de Administración e Investigadora del Grupo Estudios
Empresariales (GEE), Universidad Pontificia Bolivariana, Medellín, Colombia. Circular 1era # 70 -01. Tel.: (+574)
4488388.

Gabriel Betancur Ramírez, Universidad Pontificia Bolivariana, UPB

Licenciado en Matemáticas, Física, Universidad de Antioquia, Medellín Colombia. Candidato a magíster en Matemática
Aplicada, Universidad EAFIT, Medellín, Colombia. Coordinador de Autoevaluación, Escuela de Ciencias Estratégicas, Universidad Pontificia Bolivariana.