Relationship between Fintech and financial marketing

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Alexandra C. Malagón-Duque
https://orcid.org/0000-0002-4084-4430
Alexander Sellamén-Garzón
https://orcid.org/0000-0003-2848-8282
Vladimir Nova-Rodríguez

Abstract

The objective of this article is to present the importance of Fintech and its revolution in the world of finance in recent years and its impact on the acceleration of financial marketing. For the above, an exploratory analysis was carried out in the financial sector on the application of new information technologies to the financial system, and how, hand in hand with financial marketing, greater competitiveness and new business models have been generated. The result shows that a new scenario of constant changes in the financial sector has led to the evolution of various related sectors such as financial marketing and Fintech, which have maintained rapid growth and an important role in the market segmentation process, for so its effectiveness depends on a true culture in the banking organization that allows it to respond to the challenges of a new world focused on technological advances and the needs of people.


How to Cite
Malagón-Duque, A. C. ., Sellamén-Garzón, A. ., & Nova-Rodríguez, V. . (2022). Relationship between Fintech and financial marketing. Semestre Económico, 24(57), 190–200. https://doi.org/10.22395/seec.v24n57a9

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Author Biographies

Alexandra C. Malagón-Duque, Fundación Área Andina

Contador Público. Universidad Central, Bogotá D.C., Colombia. Especialista en Finanzas, Universidad Externado de Colombia, Bogotá D.C., Colombia. Magister en Educación, Universidad Tecnológica de Monterrey, México D.F., México. Docente Especialización en Revisoría Fiscal y Auditoría Forense de la Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Financieras de la Fundación Universitaria del Área Andina. Bogotá, Colombia. Dirección: Calle 1 No 72 D-20, Bogotá D.C., Colombia. Teléfono: 3004422674. Correo electrónico: amalagon2@areandina.edu.co. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-4084-4430.

Alexander Sellamén-Garzón, Fundación Universitaria del Área Andina

Economista, Universidad Santo Tomás, Bogotá D.C., Colombia. Magister en Gobierno y Políticas Públicas, Universidad Externado de Colombia, Bogotá D.C., Colombia. Docente Especialización en Revisoría Fiscal y Auditoría Forense de la Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Financieras de la Fundación Universitaria del Área Andina. Bogotá, Colombia. Dirección: Calle 134 No 11-92 Apto 301, Bogotá, D.C., Colombia. Teléfono: 3102392645. Correo electrónico: asellamen@areandina.edu.co. Orcid: https://orcid.org/0000-0003-2848-8282.

Vladimir Nova-Rodríguez, Fundación Universitaria del Área Andina

Contador Público, Universidad Cooperativa de Colombia, Bogotá D.C., Colombia. Especialista en Docencia, Universidad Cooperativa de Colombia, Bogotá D.C., Colombia. Especialista en NIIF, Universidad Militar Nueva Granada, Bogotá D.C., Colombia. Magister en Gestión de Organizaciones, Universidad Nacional de Colombia, Bogotá D.C., Colombia. Magister en Innovación, Fundación Universitaria del Área Andina. Bogotá D.C., Colombia. Docente Especialización en Gerencia Financiera de la Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Financieras de la Fundación Universitaria del Área Andina. Bogotá D.C., Colombia. Dirección: Calle 31 N No 2-90, Bogotá D.C., Colombia. Teléfono 3012661035. Correo electrónico: vnova2@areandina.edu.co. Orcid: https://orcid.org/0000-0003-2752-347X.