Advertising regulation in the new consumer statute. Implications from the contract theory standpoint

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Verónica María Echeverri Salazar
Julián E. Ospina Gómez

Abstract

In the contemporary mass hiring, the rapprochement between producers and/or suppliers of goods and services and the consumers is achieved mainly through advertising. This advertising has information elements aimed at the audience that intend to modify their consumption decisions, that is why the inclusion of 'subjective compliments by the advertiser' is allowed. Two questions arise from this situation: does what is said in the advertisements bind the advertiser? And in the case the advertisements are actually misleading, what juridical consequences branch out from that? The answers to these two questions vary according to the nature of the juridical relation existing between the parties, which can be civil, commercial or of consumption.


How to Cite
Echeverri Salazar, V. M., & Ospina Gómez, J. E. (2015). Advertising regulation in the new consumer statute. Implications from the contract theory standpoint. Opinión Jurídica, 14(28). Retrieved from https://revistas.udem.edu.co/index.php/opinion/article/view/1553

Article Details

Author Biographies

Verónica María Echeverri Salazar, Universidad de Antioquia

Magíster en Derecho de la Universidad de Antioquia, especialista en Derecho Constitucional de la Universidad de Antioquia,
especialista en Derecho Privado de la Universidad Pontificia Bolivariana, abogada de la Universidad Pontificia Bolivariana,
docente de tiempo completo de la Universidad de Antioquia, de posgrado de la Especialización en Derecho Privado de la
Universidad de Antioquia y de la Especialización en Responsabilidad Civil de la Universidad Autónoma Latinoamericana,
miembro fundador del Semillero de Investigación en Derecho de los Consumidores de la Facultad de Derecho de la Universidad
de Antioquia, miembro de la línea en Derecho Privado del grupo de investigación en Derecho y Sociedad de la
misma institución. Investigadora principal del proyecto 'Modificación a la teoría del contrato en virtud de la protección
de los derechos de los consumidores y de la constitucionalización del derecho privado'. Universidad de Antioquia UdeA

Julián E. Ospina Gómez, Universidad de Antioquia

Estudiante de Derecho de la Facultad de Derecho y Ciencias Políticas de la Universidad de Antioquia. Estudiante en formación en el proyecto de investigación 'Modificación a la teoría del contrato en virtud de la protección de los derechos de los consumidores y de la constitucionalización del derecho privado', miembro del Semillero de Investigación en Derecho de los Consumidores de la Facultad de Derecho de la Universidad de Antioquia. Universidad de Antioquia UdeA