MORE MASS MEDIA THAN COMMUNICATION

Main Article Content

Luis Horacio Botero Montoya
Uriel Hernando Sánchez Zuluaga
Julio César Acevedo Tabares
Carlos Alberto Galvis Ortiz
Victor Hugo Zapata Madrigal

Abstract

This paper Intends to tackle the topic of company communication media and
their role in interpersonal communication processes in middle-size organizations
of service sector in Medellín city (Colombia). The scope of this research is based
on the research Project: 'More media than communication in organizations: evaluation of relation between internal media communication and information and interpersonal communication inside middle-size organization of service sector in Medellín city from a Corporative communication perspective,' a research in progress by CORPUS (Corporative Communication)Research Group, adscript to Universidad de Medellín School of Communications, and recognized in Category C by Colciencias.

This project clearly supports the statement that organizations under analysis
develop different communication processes with their audiences, mainly internal
processes directed more to information that to communication which impact
interpersonal communication processes. Middle-size organizations analyzed use
more mass media than communication media, because they rely more in the
mass media than in possible human interactions, thus preventing human
interactions and generating an information society and a mass society, every
day further from its essence: society


How to Cite
Botero Montoya, L. H., Sánchez Zuluaga, U. H., Acevedo Tabares, J. C., Galvis Ortiz, C. A., & Zapata Madrigal, V. H. (2014). MORE MASS MEDIA THAN COMMUNICATION. Anagramas Rumbos Y Sentidos De La Comunicación, 6(11), 19–35. Retrieved from https://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/716

Article Details

Author Biographies

Luis Horacio Botero Montoya, Universidad de Medellín

Comunicador Social y Periodista de la Universidad de Antioquia; especialista en Gestión Pública;  Executive Master Bureau Administration MBA, Escuela de Adminitración de Empresas de Barcelona. Docente-Investigador Facultad de Comunicación, Universidad de Medellín.

Uriel Hernando Sánchez Zuluaga, Universidad de Medellín

comunicador social periodista, Magister en Educación y Relaciones Internacionales, estudiante de maestría en Literatura Colombiana, candidato a Doctor; Docente e Investigador en la Universidad de Medellín; Profesor de teorías y modelos de comunicación; autor de diferentes artículos aparecidos en publicaciones nacionales e internacionales y del libro "Modelos y esquemas de comunicación: algunos acercamientos". Coautor del libro "La imagen: una mirada por construir"

Julio César Acevedo Tabares, Universidad de Medellin

Filósofo, Unviersidad Santo Tomás de Aquino, Magíster en Educación, Pontificia Universidad Javeriana. Docente-Investigador de la Facultad de comunicación. 

Carlos Alberto Galvis Ortiz, Universidad de Medellín

Comunicador Social y Periodista, Universidad Jorge Tadeo Lozano.  Licenciado en Español y Literatura Universidad del Quindío. Magíster en Educación  Universidad Católica de Manizales. Doctorando en Relaciones Internacionales Iberoamericanas  Universidad Rey Juan Carlos de España. Docente-Investigador Facultad de Comunicación, Universidad de Medellin

Victor Hugo Zapata Madrigal, Universidad de Medellin

Comunicador Social de la Universidad de Antioquia,  Especialista en Gerencia de la Universidad Pontificia Bolivariana UPB y Magister en Administración de la Universidad de Medellín.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>