DOI: 10.22395/csye

Scientific and academic publication with open access and biannual periodicity with the objective of configuring a space for the broadcast, appropriation and circulation of knowledge in the field of the social and human sciences. The journal aims toward the creation of places for debate and discussion on the local, national and international level. For that, the journal publishes scientific and technological research and review papers.

Current Issue

Vol. 12 No. 24 (2023): (July-december)

El número 24 de la revista Ciencias Sociales y Educación presenta a la comunidad académica diez artículos resultados de procesos de investigación, seis traducciones y cinco reseñas de libros, cada uno de los cuales  ha pasado por un riguroso proceso de evaluación y edición para garantizar su puesta en circulación. Este número se acompaña en su propuesta gráfica de cinco obras del pintor alemán Franz von Stuck (1863-1928), quien con sus intensidades alegóricas representó la perversidad de la condición humana en la seducción de sus formas, que tuvo su máxima expresión en sus femmes fatales.

*Para visualizar la imagen de carátula en su tamaño original, haga click aquí.

Published: 2024-05-25


View:

Editorial

Hilderman Cardona-Rodas

Abstract views: 69
Online: May 23, 2024

Pages: 7-23

Mexican Myths in Textbook Literature

Mayra Margarito Gaspar

Abstract views: 82
Online: Nov 9, 2022

Pages: 29-49

Characteristics of judicial proceedings in child sexual abuse

Ana María Martorella

Abstract views: 45
Online: Nov 18, 2021

Pages: 66-105

A Look at the Development of Social Sciences through Project-Based Learning Mediated by ICTs in High School

John Alexander Jaramillo Atehortúa

Abstract views: 62
Online: Mar 14, 2023

Pages: 106-123

Gender-Differentiated Credit Management for the Corn Value Chain in Ecuador

Iván Alberto Analuisa Aroca

Abstract views: 39
Online: Apr 19, 2022

Pages: 124-142

Government Strategy and Public Policies for Local Development in the Municipality of Camajuaní, Cuba

Carlos Alberto Hernández Medina, Roberto Garcés-González, José Manuel Perdomo Vázquez, Magdalys Alibet Carrasco Fuentes

Abstract views: 41
Online: Nov 22, 2021

Pages: 143-164

Falling in Love in a Robotic Key: Early Materials to Think about Human-Machine Love

Valeria Radrigán

Abstract views: 54
Online: Nov 23, 2022

Pages: 165-182

Educational Inclusion: Funds of Knowledge and Identity in School Literary Reading Experiences

Ricardo Sánchez Lara

Abstract views: 54
Online: Feb 24, 2023

Pages: 183-201

School conflict: a perspective from Martha Nussbaum’s theory of emotions

Andrés Roberto Cardona

Abstract views: 87
Online: May 16, 2023

Pages: 202-230

Unfaithful Behavior: Women’s Experiences

Sebastián Galvis Arcila

Abstract views: 186
Online: Jun 24, 2022

Pages: 231-252

Elogio del desecho

Luis Alfonso Paláu Castaño

Abstract views: 99
Online: May 24, 2024

Pages: 332-343

'El hombre jamás puede ser un animal'

Adil Podhajcer, Malena Oneglia

Abstract views: 62
Online: May 24, 2024

Pages: 344-359

Estudios en traducción jurada y jurídica en el continuum de la reexpresión en español

Juan Felipe Zuluaga Molina

Abstract views: 85
Online: May 24, 2024

Pages: 363-369

Researching Legal Translation: A Multi-Perspective and Mixed-Method Framework for Legal Translation

Steven David Leiva González, Mariana Hincapié Rendón

Abstract views: 76
Online: May 24, 2024

Pages: 370-388

The translation of legal texts: interlinguistic and intralinguistic perspectives

Susana Herrera Marulanda, Yurany Romaña Santamaría

Abstract views: 42
Online: May 24, 2024

Pages: 389-408

Comparative Satisfaction among Freelance and Directlyemployed Irish-Language Translators

Kelly Bermúdez López, Julián Domínguez Bustamante, Diana Catalina Rodas Tamayo

Abstract views: 44
Online: May 24, 2024

Pages: 409-438

View All Issues